tisdag 11 december 2012

Vårt lilla snömonster <3

Idag har vi varit i en park som ligger här i byn. Eftersom vi var ensamma i parken så passade vi på att släppa Elvis lös (eftersom han får skutta/pulsa fram i djupsnön så hinner vi ifatt ifall han skulle testa att rymma). Han är dock himla duktig på att komma när man ropar, söthjärtat vårt <3 Ska bli en fröjd att gå kurs och träna med vårat lilla gryn :))

Vi har nu testat den nya selen ett tag också (en Puppia flame harness) och den har funkat jättebra :) Den sitter bra, ser snygg ut, praktiskt när den är i mesh och verkar vara bekväm.
Dock kan jag erkänna att jag var nog liiite optimistisk när jag beställde en small :/ Den kommer inte att passa särskilt länge till då halsringningen inte är ställbar. Den är rätt lätt att trä på men lite knepigare att få av när han är blöt och långhårig... Men jag kommer helt klart att beställa ytterligare en Puppia-sele nästa gång :)) Måste bara bestämma mig för vilken färg jag ska beställa först... ;)

Ha det gott!

2 kommentarer:

  1. Kul att ni är nöjda med den selen, har också beställt en sådan till min cavalier, strl large, hoppas den passar. Söt bild på din hund..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo den var ju jättefin :) Tyvärr växte han ur den rätt fort så vi uppgraderade till en grön Puppia-sele i storlek M :) Visst är han en riktig sötnos ♡

      Hoppas selen du beställt passar åt din hund :)

      Radera